Over ons

KBO Vlissingen en omgeving  is onderdeel van de landelijke KBO Brabant organisatie en deze is met een kwart miljoen leden de grootste seniorenorganisatie van Nederland. Wij maken ons sterk voor een samenleving waarin senioren volwaardig kunnen meedoen en mensen omzien naar elkaar. KBO Brabant draagt bij aan een krachtige positie van senioren en maakt zich daar sterk voor, zowel op landelijk als op provinciaal en gemeentelijk niveau.

Van, voor en door leden

KBO (Katholieke Bond voor Ouderen) is een vereniging van, voor en door leden. Net als de afdeling Vlissingen e.o. zijn er meer dan 800 lokale afdelingen in heel Nederland. Daar ontmoeten mensen elkaar, ondernemen ze activiteiten en behartigen ze lokaal de belangen van senioren. Duizenden vrijwilligers zetten zich in via KBO Brabant: bijvoorbeeld als belastinginvuller, ouderenadviseur, veiligheidsadviseur of tabletcoach.

Samen sterk

Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de website van KBO Brabant

Voordelen KBO Brabant - Zeeland lidmaatschap

• ondersteuning bij vragen over zorg, welzijn en financiën;
  • informatie over gezondheid, veiligheid en wonen;
  • cursussen en (dag)reizen met een informatief bezoek aan bedrijven;
  • gezelligheid door activiteiten, sport, spel en reizen;
  • kortingen op uitjes, boeken en cd’s via de KBO Vlissingen en KBO Brabant Voordeelpas;
  • 11 x per jaar het ONS-Magazine;
  • 10 x per jaar Nieuwsbrief van KBO Vlissingen e.o.

Klik hier om aan te melden voor het lidmaatschap.